Tämä taitaa olla bestest kaikista ruoista mitä oon koskaan valmistanu. Oon viime aikoina käyny tylsyyttäni tekemässä ruokaa parin kaverin luona. Olin jo aiemmin kehuskellu näitä lihapullia reippaamman puoleisesti, joten tänään piti alkaa iskemään todisteita pöytään. Oon tehny ko. ruoan monesti ennenki ja se ei koskaan petä (ainakaan mua). Juttu tässä on mun mielestä helekatin hyvä, mausteinen tomaattikastike ja juusto. Tää on siitä kiva ruoka kun se ei koe inflaatiota mikrossa eli seuraavana päivänäkin on vielä hyvää ellei jopa parempaa. Laihuttajat voi tässä vaiheessa jo lopettaa lukemisen.

Näillä mennään:

600g jauhelihaa

2 prk tomaattimurskaa (á 500g)

2 pkt mozzarellaraastetta

1 pieni rasia parmesanlastuja

1-2 punttia tuoretta basilikaa

3-4 valkosipulin kynttä

1 iso sipuli

1-2 tuoretta chiliä

1 rkl balsamiviinietikkaa

sitruunatiivistettä

oreganoa

suolaa

musta- ja valkopippuria

sokeria

1 pussi, noin 20-25g (!!!) jauhelihamaustetta

2 kananmunaa

korppujauhoa


1. Pilko sipuli, valkosipuli ja tuore chili. Nakkaa pannulle hyvän oliiviöljyn kanssa ja kuullota hetki. Heti perään heitä joukkoon tomaattimurska ja kokonaiset basilikan lehdet. Anna muhia pienellä lämmöllä, lisää sekaan reilusti suolaa ja pippuria. Muita mausteita (sitruunatiiviste, balsamiviinietikka, oregano, sokeri) lisää vähitellen. Maistele lusikalla koko ajan.

2. Veivaa lihapullataikina. Laita seokseen sopivasti korppujauhoa, 2 kananmunaa, 1 kokonainen pussi jauhelihamaustetta, sipulia ja valkosipulia + chiliä ja suolaa. Paista pannulla voissa lihapulliin näppärä ruskea pinta, siirrä voideltuun uunivuokaan ja viskaa tomaattikastike mukaan ja sekota. Lopuksi päälle mozzarellaraaste ja uuniin 30min 200 asteeseen. Kun otat uunista pois niin reilusti parmesania vielä pinnalle ; ) Kaverina voi tarjota tagliatelle-pastaa tms tms ja salaattia. Mie en vaan jaksanu salaattia tehhä. Mutta hyvvää oli!

WP_20141030_001.jpgWP_20141030_002.jpg

 

S